N h a T r a n g

location: Bao Khanh guesthouse, Nha Trang, Vietnam

Nu är jag i Nha Trang. Kom hit imorse klockan 05.30 och tog en taxi till guesthouset som vi siktat in oss på. Vi fick väcka ägaren, en jätte söt liten gubbe i pyjamas (föresten så går alla runt i pyjamas här i Vietnam, avundsjuk!), så vi kunde få ett rum. Gick ut och letade frukost och gick sen tillbaka till rummet och sov i tre timmar för att ta igen lite förlorad nattsömn. När vi vaknat gick vi ut och åt lunch och badade lite i monstervågorna. Pratade sedan med massa dykcenter och blev sugna på att ta dykcert här i stället för i Thailand där vi hade tänk ta. Efter några övervägningar så ska vi ta det i Thailand. Jag har ju dessutom mitt brännsår som luckras upp och varar hela tiden när jag badar så detta kommer bli ett fult ärr PÅ tatueringen. Ska försöka att inte bada nu på nån dag.

Träffade en Vietnamesisk glad prick från "easy riders" som vi ska möta över en öl i morgon kväll för att diskutera lite. Han och hans kompis ska nämligen få ta oss till Hoi an på fyra dagar på motorcyklar, med massa stopp på vägen. Måste ju vara hur coolt som helst att se lite mer Vietnam och lite mindre buss! Återkommer med hur vi ska göra imorgon när vi träffat honom.

Har precis ätit indiskt, mmmmm. Nu ska vi titta på tv och sen sova tidigt.

Gud vilket ooriginellt inlägg detta blev. skäms!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0