god morgon världen

Hej och god morgon och god dag.



Igår var jag nära på att hänga upp mig på en galge och spatsera in i garderoben då snön ironiskt dansade ned för himlen och bosatte sig i min lugg. Idag är det 30 grader (i solen) på min (inglasade) balkong och våren våldgästar igen. Det är då man vill sticka ut huvudet genom fönstret när man åker bil och ropa "väääääälkommen".
Överallt står folk och lapar den lilla sol som tjuvtittar bakom kröken på vår platta, runda eller fyrkantiga jord. Utlänningarna frågar vad vi tittar på och vi svarar "solen, vi har inte sett den på ett halvår".

Och det är då det galna kommer in i bilden, det är då Sverige kan liknas vid ett u-land, Africanerna blir glada för vatten och Svennarna blir glada för sol.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0